maandag, september 04, 2006

Wow Crickey man, I'm a little bit dead hay mate!




Steve Irwin, de held van mijn jonge studiejaren is dood. Hij is 44 jaar oud geworden en nu is hij er niet meer. Dit is een grote ramp!
Steve maakte als "The Crcodile Hunter" programma's voor Animal Planet en Discovery Channel. Zijn aanpak was fenomenaal. Als hij iets over de meest giftige slang ter werekd te vertellen had, dan vloog hij naar de regio waar dat beest leefde, sprong er bovenop, pakte het bij de staart en riep dat dit wel gevaarlijk is. "uh oh, she's a little bit hizzy". Hij besprong krokodillen en zwom tussen haaien. Een pijlstaartrog was er teveel aan.

I've probably saved thousands of peoples' lives with my educational message on snake bites, how to get in around venomous anything.
Steve Irwin

9 Comments:

At 6/9/06 5:37 p.m., Blogger Ineke said...

Hey Kees, nu ben ik wel nieuwsgierig hoe die beste man is gestorven, is dat bespringen van allerlei dieren, waar ik hard gillend van weg zou rennen hem fataal geworden of gewoon een hartaanval.

 
At 6/9/06 11:31 p.m., Blogger G said...

O, dat kan ik je vertellen: het was zo'n grote rog, met giftige staart, die em recht in zijn hart getroffen heeft. Er zijn beelden van het hele gebeuren, maar wanneer de politie klaar is daarmee, zullen deze vernietigd worden. Dat heeft de producer gezegd, schimmige omstandigheden dus...

 
At 7/9/06 10:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

@ineke: leef jij zover buiten de bewoonde wereld? ;)
@elff: tuurlijk geen schimmige omstandigheden... beelden van iemand die doodgaat wil je niet op TV. Terecht dus dat deze vernietigd worden, anders zal er altijd een zoektocht blijven naar deze beelden en een ware mediasensatie ontketenen als ze wel boven water komen.

 
At 7/9/06 2:09 p.m., Blogger Ineke said...

ja, ik woon in Roemenie, remember? bovendien heb ik de laatste dagen in Praag doorgebracht... stond het op NU dan?

 
At 7/9/06 2:12 p.m., Blogger Ineke said...

ah, op de achterklap van NU, staat idd dat van die staart, en Kees, Animal Planet zendt zondag een ellenlange uitzending van Crocodile Hunter uit.

 
At 7/9/06 7:53 p.m., Blogger Kees Kramer said...

Wow vet, een lange uitzending van Steve!! Gauw Animal Planet weer eens opzoeken.

 
At 11/9/06 12:33 p.m., Blogger G said...

Niet de dood van Steve, maar wat eraan voorafgaat, dat is schimmig. Omdat een rog namelijk vrijwel nooit aanvalt, alleen wanneer deze in het nauw is gebracht.
En ik vraag me af wat de politie ermee te maken heeft, want als ze willen voorkomen dat er over gespeculeerd wordt, dan hadden de beelden beter meteen vernietigd kunnen worden.

 
At 11/9/06 2:31 p.m., Blogger G said...

Ook hierover:
het ublad heeft een soort poll georganiseerd over de vraag:
Steve Irwin: Eigen schuld, dikke bult?
Dat is nu net onbepaalbaar zonder kennis van wat er voorafging aan zijn dood. Natuurlijk is het de vraag of het zin heeft daar over te speculeren. Het zou alleen goed zijn als waarschuwing voor andere dierenvrienden, om te weten dat er grenzen zijn, maar dat weten de meesten toch wel.

 
At 19/9/06 11:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb altijd een beetje mijn vraagtekens gehad bij Steve's aanpak. Prima als je gek op dieren bent en ze wilt beschermen, voorkomen dat uitsterven, etc. etc., maar doe dat dan niet door ze te bespringen. Dat is uiterst stressvol voor zo'n dier, als je echt zo'n natuurfanaat bent vind ik dat je die dieren juist met rust moet laten.
Neemt niet weg dat ik het verder erg tragisch vind, ook voor zijn jonge gezin. Zoiets wens je niemand toe.

 

Een reactie posten

<< Home