donderdag, augustus 17, 2006

Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor

Vandaag had ik een ongeluk. Een vriendelijke 65+er draaide een voorrangsweg op en schepte mij vol van voren terwijl ik de weg recht overstak.

Situatieschets:











Toegegeven, als fietser had ik van het verplichte fietspad gebruik moeten maken dat links van de kleine streepjes lag, maar dat had ik niet gezien. Ik had gdbh voorrang!
De beste mijnheer claimde dat ik schuldig was, om de volgende twee redenen:
1 Fietsers hebben nooit voorrang op auto's
2 Ik stak een voorrangsweg over

Laten we hopen dat zijn verzekeraar meer verstand van verkeersregels heeft.

3 Comments:

At 17/8/06 2:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

Daar hebben we toch de pliesie voor? Die vriendelijke 65+ had best een mooi proces-verbaal mogen hebben en een uitleg van hoe het wel hoort in het verkeer.
Wel jammer van zijn no-claim van 30 jaar die hij nu kwijt is.

 
At 17/8/06 7:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

Weinig kans dat iemand die de verkeersregels op die manier interpreteert 30 jaar no-claim heeft... Maar wel naar van je fiets man. Ik hoop idd voor je dat de verzekering van die man, of anders de man zelf, vergoedt.

 
At 19/8/06 10:17 a.m., Anonymous Anoniem said...

verders wel alles goed met je? niets eraan overgehouden?
ach ja ongelukken zitten ook altijd in een klein hoekje he? wel minder.

 

Een reactie posten

<< Home